در جلسه اي با حضور مدير عامل توزيع برق استان، فرماندار و مسئولين برق تفت مشكلات توزيع برق اين شهرستان بررسي شد.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، مدیر عامل توزیع برق استان یزد در اين جلسه گفت:با وجود بارندگیهای اخیر و حتی بارش سنگین برف در روستاها هیچگونه خاموشی درارتباط با برق در سطح استان نداشته ایم.

محمد حسن صحتی در اين جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و كوهستانی و باغی بودن این منطقه گفت:خوشبختانه در این شهرستان و شهرستانهای دیگر كه بارش برف و باران و رحمت الهی خوب بوده است هیچگونه قطعی برق گزارش نشده واین نكته مثبتی برای شركت توزیع برق استان می باشد.

وی با بیان اینكه شهرستان تفت توسط 3 پست مستقیم 63 كیلوولت درمنطقه تفت،فیض آباد و نیر تغذیه می شود گفت:علاوه بر این 4 پست غیر مستقیم نیز این شهرستان را درمواقع بحرانی تغذیه می كند.

صحتی با بیان اینكه 517 هزار مشترك برق اعم از خانگی،تجاری،صنعتی در استان زیر پوشش شركت توزیع برق می باشند، یكی از افتخارات دولت دهم را احداث مسكن مهر دانست و گفت:خوشبختانه با همت مسئولین استانی و شهرستانها در مورد برق رسانی به واحدهای مسكن مهر در سطح استان مشكلی وجود نداشته و تاكنون 1957 انشعاب برق دراین واحدها نصب شده و تا مدت باقیمانده پایان سال نیز 5483انشعاب دیگردر این واحدها نصب می شود و تا پایان شش ماهه اول سال 91 نیز حدود 10 هزار انشعاب برق قابل نصب خواهد بود.

وی افزود:در شهرستان تفت نیز تاكنون 381 انشعاب برق درواحدهای مسكونی مسكن مهرنصب شده است.

فرماندار تفت نیز در این جلسه ضمن تشكر از مدیرعامل شركت توزیع برق استان در خصوص رسیدگی به مشكلات برق استان گفت:مدیرعامل شركت برق استان با مهلت دادن به كارخانجات و اصحاب صنایع در خصوص پرداخت قبوض برق خود و درست انجام دادن وظایف خود در مواقع بحرانی باعث ادامه چرخه اقتصاد شده و از متوقف شدن تولید كارخانجات جلوگیری نموده اند و این جای تقدی و تشكر فراوان دارد.

ابوالقاسم دهقان با توجه به مشكلات بیان شده توسط رییس شركت برق شهرستان تفت در خصوص پیگیری و رفع مشكلات قول مساعد داد.

رییس شركت برق شهرستان تفت نیز با بیان اینكه این شركت 28700مشترك دارد گفت: مطالبات ما از طرف مردم به موقع وصول نمی شود و ما 450 میلیون تومان از مشتركین خود طلبكاریم و تمام كارهای اجرایی ما بسته به وصول مطالبات می باشد كه همین عدم به موقع وصول مطالبات باعث كاهش عملیات اجرایی ما در سطح شهرستان می شود.

امیر ابویی افزود:خشكسالیهای اخیر و سقوط درختان خشكیده بر روی سیمهای برق نیز 70 میلیون ریال به این شركت خسارت وارد كرده و ما درخواست داریم كه در برنامه بودجه استانی به این مسئله نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینكه شهرستان تفت بافت روستایی دارد و هزینه زیادی جهت اجرای طرح توسعه و هادی روستاها نیاز است از مسئولین خواست تا این مسئله نیز در برنامه بودجه گنجانده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا